dimarts, 28 de desembre del 2010

El blink


El blink és l'eina que utilitzem més per tenir la relació alumnes- universitat- alumnes professors.
Cada vegada que volem entrar al blink hem de posar el nostre nom d'usuari i la nostra contrasenya.
El blink està estrucuturat d'aquesta manera;
A la part esquerra hi ha l'espai personal i els grups acadèmics.

Dins dels espai personal hi trobem; el calendari, les transferències, dades personals, expedients acadèmics etc.
i a l'apart de grups academics hi trobem totes les assignatures amb les carpetes, els suros etc.
A la part superior de la pàgina hi ha unes icones;
  1. La lupa serveix per buscar espais webs.
  2. És com el dibuix d'una porta la qual ens porta directament a la web de la universitat
  3. El sobre et porta directament al teu correu de la universitat
  4. El llibre porta a la web de l abiblioteca
  5. La caseta és el quiosc



dijous, 23 de desembre del 2010

D'on extreure fotografies?

Per tal d'extreure fotografies amb els drets corresponents, en Jordi ens ha ensenyat dos o tres espais a Internet on podem trobar, però sempre explicant d'on l'hem extret. Les pàgines on ho podem trobar són les següents;flickr, wikimedia commons, freefoto.

Què és el JCLIC

Vídeo y educación

En aquest apartat penjaré el resum que he fet del llibre (FERRÉS, J. (1992). Vídeo y educación. Ed. Paidós. Barcelona.)

Educació audiovisual




Els aspectes que hem parlat a la classe sobre el llibre:

Cada cop es passa menys temps amb la família i més davant la televisió.(pàg 23). El fet de no treballar amb ordinadors a l'escola fa que els nens creixin a un món totalment diferent el que viuen(pàg 29). El fet que tinguem dos hemisferis fa que cadascun d'elles controlin diferents aspectes del cos humà i de les sensacions; la part esquerra del cervell es treballa a l’escola, que es la que tracta temes més teòrics i conceptuals; la part dreta controla els temes no verbals i les emocions, és la part més sensible, i és molt menys treballada a l’escola, però més treballada a la vida real (pàg 24). També podem trobar la diferència de com ens arriba la informació a través de l'exemple del cec la diferència entre un concepte que ens arriba per l’hemisferi esquerre que un que ens arriba per l’hemisferi dret l'expliquem a través de l'exemple del psicòleg americà que va canviar el missatge "ciego" d’una pissarra d’un cec per una frase, i va fer que guanyés més diners( pàg 28). El llenguatge escrit serveix per transmetre conceptes i l’audiovisual serveix per transmetre més emocions. Per tant, s'ha de saber quin lleguatge utilitzar segons la intenció en la que es parli. Com a conclusió extrèiem que a l'escola l’escola no s’educa l’hemisferi dret, ja que no ensenyant a tractar els mitjans, les emocions, els sentiments... i això d’alguna manera es pot dir que els nens creixen absurds, d'aquí el nom d'uns dels apartats del capítol.

dissabte, 18 de desembre del 2010

Llenguatge audovisual



Per poder veure la importància que té el llenguatge audiovisual, en Jordi ens ha ensenyat dues maneres de veure la poesia.
Primer de tot hem llegit la poesia en el power point. La lletra era molt clara, semblant a la d’una màquina d’escriure, no tenia imatges, era d’una sola diapositiva, el fons era negre i feia que ens centréssim en el text. Aquesta manera de presentar la poesia pot servir per a preparar un dictat o per aprendre un poema. Després hem escoltat la poesia llegida amb imatges de fons. Les imatges el que fan és que aportaven continguts i no limiten la imaginació. El poema parlava d’una impressora vella i culona, la diferència principal era què la imatge permanent mentre llegíem la poesia era una impressora moderna i al acabar el poema, apareixia un dibuix d'una impressora que corresponia amb les característiques del poema , acompanyada d’un so. En aquest cas, transmet més emocions i diversió que amb la lletra en un power point.

Per tant amb el power point podem treballar els dos hemisferis, tant el dret com l'esquerra,el dels conceptes i el de les emocions.

Per tant té molta importància la manera de com expressar-ho i mitjançant el llenguatge audiovisual és molt interessant.

dilluns, 13 de desembre del 2010

POWER POINT

Per poder parla sobre el Power Point i els seus usos a l'escola, hem tingut de llegir el Pdf fet pel Jordi Simón.

Un cop llegit el PDF he extret aquest resum;

En un primer moment el fet de fer classes magistrals acompanyades de presentacions, no estava massa ben vist, però ara és el qui es fa més i a vegades se'n va un mal ús.

L'ús tradicional, avantatges i inconvenients.

Hi ha dos tipus d'ús en les presentacions.Un el que denominem "Classe magistral" i l'altre la utilització més creativa passant per l'aprenentatge social.

La utilització tradicional de les presentacions tot no és negatiu, hi ha avantatge com;

  • L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient, dels termes claus.
  • Permet d’incorporar imatges il·lustratives.
  • Permet crear esquemes de manera que és fa més intel·ligible la matèria.
  • Podem inserir tota mena d’elements multimedials com ara: imatge, so, vídeo,animacions...
  • L’alumne té més facilitat per prendre apunts.
  • Permet utilitzar una variada gamma de colors i formes que clarifiquin el
    significat dels continguts
Però també hi ha desavantatges ja que el discurs es transmissiu i seqüencial entre l'orador i el public. Desavantatges;
  • Moltes vegades hi ha massa informació en les diapositives i que no es llegeix amb claredat.
  • L’orador ja no explica o relata sinó que es limita a llegir la pantalla.
  • Els colors i les formes es col·loquen en pantalla de forma indiscriminada sense atenir-se a cap ordre estètic ni utilitat.
  • Hi pot haver un abús dels elements multimedials. El cas més clar seria la repetició indiscriminada de determinats tipus de sons.
  • Si no hi ha un bon sistema de projecció, l’aula sempre estarà a les fosques amb el cansament que això provoca als alumnes.
  • Una idea generalitzada és que si incorporem molt efectes d’animació i transició en la presentació, aquesta serà més interessant, en aquest cas correm el risc que, en el millor dels casos, l’auditori miri els efectes i no escolti el discurs.
  • Els oradors tenen tendència a incloure més continguts amb la falsa creença que els alumnes ho assimilen més ràpid.
  • S’estableix a classe un doble discurs, el de l’orador que va explicant i el de l’oient que va llegint a un ritme diferent les diapositives que li mostren.
L'ús creatiu del Power Point.

Les presentacions treballen en espais i coments que van més enllà de la classe formal, cerquen i provoquen la interacció professor –alumne o entre els mateixos alumnes. Amb elles podem incorporar elements propis del llenguatge audiovisual com un element més que ens facilita l’expressió a la classe, alhora també flexibilitzen el discurs de l’educador i faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu. El Power Point potencia i dóna suport a les metodologies que conscientment vulguem emprar a la classe.

12 propostes d'ús creatiu i multimedial del programa Power Point
  1. Substituir les presentacions d'imatges en diapositives , per fer una presentació que fes possible l'accés aleatori a qualsevol imatge.
  2. Fugir del discurs lineal, i donar ritme a la presentació, de manera que el mestre pogués flexibilitzar el seu discurs i és pogués adaptar al ritme i /o interessos de la classe
  3. Una altra de les altres propostes és l'adició de sons i melodies.( propostes usades en presentacions sense text).
  4. Un cop afegim el text, aquests tipus de programes no ens donen limitacions(sense marges ni paràgrafs) i a més podem afegir esquemes i retocar fotografies amb molta més facilitat que altres programes.
  5. Una altra proposta pot ser fer una sèrie de diapositives amb preguntes i enllaços a diapositives amb les respostes correctes o que t'ajudin a trobar la resposta per repassar una matèria, per exemple.
  6. Pel que fa més en relació al professor i l'alumne es pot crear esquemes amb algun terme erroni i després enllaçar-ho a una diapositiva amb la resposta correcta, així, l'alumne ha de detectar l'error i quan el detecti tindrà la resposta correcta.
  7. Els mestres poden demanar als seus alumnes PowerPoints, però imposant ells les limitacions, d'aquesta manera es treballa la sintetització de la informació.
  8. Una altra de les aplicacions podria ser, fer un treball col·lectiu amb tota la classe.Utilitzar la diapositiva per fer una tasca de creació conjunta.
  9. Utilitzar el PowerPoint com a pissarra si disposem d'una tauleta gràfica.
  10. Amb els més petits, utilitzar el power point com el bagul dels contistes, amb imatges i aspectes relacionats amb el conte a treballar a classe.
  11. Utilitzar el power point com un vídeo,utilitzant les capacitats del llenguatge audiovisual com a transmissor d'emocions.
  12. I per acabar Fer servir el Power Point per a recollir les idees, destacant les més importants amb diferents colors.

Aquesat informació està extreta de;http://pers.blanquerna.url.edu/jordisimon/doc1302a.pdf

Les presentacions a l'educació

Per parla sobre el tema ens hem de llegir primer de tot l'entrada al bloc on parla de les presentacions a l'educació.

Les presentacions desenvolupen les següents competències;
  1. Adquirir la capacitat de cerca, selecció anàlisi i síntesi de la informació i transformar-la en coneixement.
  2. Utilitzar els mitjans per comunicar-se d'una manera col·laborativa, és a dir amb els altre treballar de manera col·lectiva o individualment.
Programes per crear i publicar presentacions:

  • Microsoft Power Point.És un programa que ens permet crea presnetacions, amb moltes animacions i amb moltes possibilitats en la forma, estils, etc. Es troba en el al paquet Microsoft Office. Per poder gaudir d'aquest programa has de comprar tot el paquet, de tal manera que has de tenir els condicionants d’utilitzar el programa propietari. Les presentacions que creem tenen extensió pptx o ppsx.
  • Impress. És una alternativa lliure i gratuïta. Però és un servei on-line i forma part de l'Open Office i ens el podem descarregar a www.softcatala.org. Aquest programa crea arxius odp.
  • Google docs. Aquí podem crear presentacions on-line.És un servei gratuït, però no lliure. Les possibilitats que té són molt limitades.
  • Slide Share o Slideboom són dos serveis per publicar presentacions on-line. El que té més bons resultats és Slideboom perquè reconeix més animacions.
L'estructuració del programa de presentacions és la següent;
  • Diapositives;Les diapositives són un dels aspectes més importants dels programes de presentació.En les diapositives hi col·loquem els textos, vídeos, objectes que vulguis i així crees les presentacions.
  • Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que s’estableix entre diapositives.
  • Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d’entrada i sortida de dins la diapositiva.
  • Les accions són el conjunt d’instruccions que executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre un objecte.
Com utilitzar-les a l'educació.

Hi ha dues maneres clarament identificades per les quals s'utilitza.Primer de tot transmetre la informació d'una manera organitzada i ordenada, i la segona manera és per motivar interactuar, seduir i emocionar.

diumenge, 12 de desembre del 2010

opinió

Vam llegir aquest article i vam fer un petit debat a la classe sobre la nostre opinió.



En resum l'objectiu d'aquest article es fer-nos arriba a la pregunta: què sabran els nostres alumnes en un futur.

dijous, 9 de desembre del 2010

Escola Inclusiva

En aquesta entrada explicaré el treball per parelles que vam haver de fer a l'assignatura de comunicació i Gtic.

La meva parella era la Laia Giralt i vam fer un treball sobre l'escola inclusiva i concretament el Síndrome de Williams a l'escola ordinària.
La veritat és que ens va agradar molt fer aquest treball, vam gaudir molt de l'experiència, vam adquirir nous coneixements i l'ambient acadèmic amb la companya va ser molt bo.
Aquí he penjat el Power Point que vam fer servir per presentar el treball.

Ràdio a l'escola


Un dels reptes importants en aquesta assignatura apart del examen, ha sigut el treball col·laboratiu. Per fer aquest treball vam haver de llegir les especificacions que hi havia al bloc de l'assignatura.
Consistia en un treball amb grups i el tema que ens ha tocat al meu grup, és ràdio a l'escola.

Aquí deixo l'enllaç de la nostra wiki on podem trobar el treball que vam fer sobre el tema.

Imatge extreta de Flicker

dimecres, 8 de desembre del 2010

La castanyada

El Jordi ens ha proposat una activitat que consistia en:
  1. Crear i compartir un document de text. Un dels components del grup crearà un document de text que posteriorment compartirà amb els altres membres del grup. A continuació cadascú obrirà el document compartit (per veure'l i poder obrir-lo entrarem als documents de Google o bé si ja els teníem oberts actualitzarem la finestra -amb la tecla F5-). Comprovarem que tothom pot editar el mateix document en línia simultàniament i que en el moment que s'actualitza la finestra del navegador apareixen els fragments escrits pels companys. Podríem emprar aquest document per posar-nos d'acord sobre els apartats que hauria de tenir un treball sobre un determinat tema. Per exemple "els ordinadors portàtils i els llibres digitals a les aules". Si s'escau podeu compartir el document amb el professor de l'assignatura per tal que ell pugui fer el seguiment.
  2. Crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació. Crearem i compartirem amb els membres del grup una presentació que podria ser d'utilitat per explicar i treballar a classe el tema de l'exercici anterior "els ordinadors portàtils i els llibres digitals a les aules". En diverses diapositives mostrarem una portada, un esquema amb els apartats que exposarem, imatges, vídeos i explicacions sintètiques amb els continguts més rellevants... Desarem i publicarem la presentació. Iniciarem la presentació i simularem l'exposició a classe. Farem que un dels components del grup prengui el control de la presentació, dos companys més participaran "virtualment" fent servir el quadre de diàleg de la dreta de la finestra i els altres faran d'espectadors "presencials".
  3. Crear un full de càlcul i un formulari. Tot i que la finalitat principal dels fulls de càlcul és la de recollir dades numèriques i posteriorment fer càlculs i gràfiques a partir d'aquestes dades, el fulls de càlcul de Google també es poden emprar per recollir informació a través de formularis. En aquest exercici es proposa crear un full de càlcul i des d'ell crear un formulari. En aquest formulari plantejarem tres qüestions referides a la presentació feta a l'exercici 2. Desarem i publicarem el formulari (opció Ves al formulari actiu), enviarem l'adreça del formulari a tots els components del grup i respondrem a les tres qüestions. Observarem com les respostes van quedant recollides en el full. Per acabar publicarem el full de càlcul.

El nostre grup hem escollit la castanyada, i em parlat de què són els panells,els ingredients i com fer-los, les cançons típiques de la castanyada i hem fet un formulari valorant si té més importància la castanyada o les festes d'Estats Units.Aquí hi ha el resultat:

El formulari:

La Castanyada

La presentació en diapositives:
La Castanyada

Aquí hi ha el document:
El Temps de Les Castanyes

GOOGLE DOCS

Abans de començar a treballar amb el google Docs, vam haver de llegir l'entrada del bloc de l'assignatura.
Després vam estar mirant un vídeo, per saber els avantatges que aportava treballar amb google docs.


En aquest vídeo ens parla sobre la dificultat que hi ha quan volem compartir un document, ja que fins ara havíem d'adjuntar el document al correu i afegir els mails de tots aquells els quals els hi volíem enviar.De tal manera que amb el correu electrònic els documents adjunts dupliquen els correus i acabem tenint un gran nombre de correus amb informació modificada.Per tant és més útil utilitzar el google docs perquè els arxius que compartim els podem veure a la nostra bústia del compte de gmail, i estan guardats en el servidor de google i visualitzats des de un navegador, per tant mai es podran perdre.

Quines facilitats aporta el google docs?

Primer de tot, només tenim una copia la qual la podem anar modificant sempre que vulguem. Els documents que hem treballat els podem exportar en diversos formats, tot i que des del mateix google docs també podem imprimir els documents. El programa s'emmagatzema al disc dur del servidor google, mentre que un document word s'emmagatzema al disc dur de l'ordinador.La diferència és que el document google docs es pot obrir des de qualsevol ordinador i no és necessari anar amb un UBS per poder traslladar els treballs. Amb el google docs tenim vàries possibilitats de treball;podem editar fulls de text, de càlcul, presentacions, formularis i dibuixos. El google docs és molt útil per fer enquestes perquè les crees tu, fent la plantilla que vols, les envies a aquelles persones que vols que contestin, llavors elles la contesten, l'envien i finalment tu reps els resultat al teu compte (si n'ets el creador), de tal manera que facilita moltíssim la feina.

Com fer un Google Docs?

És molt senzill, has de crear un compte gratuït a google i registrar-te. Un cop fet això crees un document i el comparteixes amb les persones que vulguis, afegint les seves adreces de gmail i elles rebran un missatge amb un enllaç directe al document.
El google docs és il·limitat però si es vol penjar un fitxer, si que és limitat (1024 MB).És un programa gratuït però no és un programari lliure perquè no el podem modificar.

diumenge, 5 de desembre del 2010

Quines són les parts del bloc?

El bloc és l'eina que hem estat utilitzat tot el semestre en l'assignatura de Gtic i crec que he de fer una entrada explicant les seves part.

Per poder tenir un bloc t'has de fer un compte de gmail i llavors un cop fet ja crees el teu bloc i ja pots utilitzar-lo.

En el bloc pots escollir tu les plantilles i has d'anar fent tu les entrades, creant etiquetes i en resum administrar-lo

El bloc té diferèntes opcions:

Primer trobem la creació d'entrades, en aquesta pestanya podem escollir entre nova entrada, editar entrades o editar pàgines.

La següent pestanya trobem els comentaris, allà podem llegir els comentaris que s'hagin publicat en el nostre bloc.

Configuració és la tercera pestanya, en ella hi trobem tot el que fa referència a la introducció , els gadgets que volem que hi hagi en el bloc, la presentació etc.

El disseny és on s'organitza el bloc i s'escull la plantilla que volem.

I les estadístiques és on es mostra amb quina freqüència hem publicat en el nostre bloc.















Un cop explicades les parts, citaré algunes de les característiques importants del bloc.

  • Tens accés des de qualsevol lloc
  • És fàcil d'usar i no costa diners.
  • Està molt ben estructurat gràcies a les etiquetes.
  • L'organització és cronològica.
  • És pot inserir amb facilitat arxius de multimèdia.
  • Es pot comentar i interalacionar amb altres persones

dimarts, 30 de novembre del 2010

Vídeos motivadors i vídeos lliçó

En aquesta entrada podrem veure que no tots els vídeos es poden veure sempre sinó que tenen certs moments o certes característiques que fan que siguin vídeos per veure amb un col·lectiu o individualment.

Hi ha dos vídeos, un vídeo lliçó i l'altre vídeo motivador, l'objectiu d'aquesta activitat és veure la diferència i saber quan s'han de posar en cada cas.

Vídeo de Breu història de Catalunya.
(Vídeo lliçó)


Edu3.cat



El vídeo és una síntesi de la història de Catalunya, des del Paleolític fins a les Olimpíades del 1992, a través d'alguns dels seus episodis més característics: la prehistòria, les colonitzacions de l'antiguitat, la romanització, les invasions i llurs aportacions culturals, els comtats medievals, el naixement polític de Catalunya, etc., fins a la recuperació de la democràcia i de l'Estatut d'autonomia.

Analisi del vídeo:

- És un vídeo ordenat.
- La música únicament és acompanyament.
- Transmet molta informació
- No es pot veure en una classe.


Com s'han de veure aquests vídeos?

- Primer de tot treballar-los individualment, no és pot treballar amb grup.
Són vídeos lliçons que han de ser ordenats, sintètics i són bàsicament per treballar fora de l'aula.

Dinner for two( vídeo motivador)



Analisi del vídeo:

- És un vídeo de dibuixos animats.
-La música reforça les imatges des d'un punt de vista emocional.
- No són vídeos ordenats
- Transmeten emocions i motiven a l'espectador.
-En aquest vídeo no cal treballar-ho abans.

Com s'han de veure aquests vídeos?

Aquest vídeo és pot veure amb grup i sense haver de preparar res prèviament.



Què és el delicious?

Delicious és un servei de gestió d'adreces d'interès socials a través del web. Aquest programa serveix per pujar adreces d'interès a la xarxa, classificar-les i alhora emmagatzemar-les des del navegador de l'ordinador, per tant això vol dir que es pot consultar des de qualsevol ordinador , ja que està a Internet.
Està estructurat amb etiquetes, paraules clau, la qual cosa facilita molt la localització.
Els enllaços es poden compartir amb les persones que també tenen Delicious.
Té un llenguatge HTML molt fàcil d'utilitzar i també té un sistema d'URL llegible. Té RSS, per tant té un flexible servei de sindicació web i té un codi API, el qual permet fer ràpidament aplicacions que treballin amb delicious.


Aquí hi ha unes diapositives on ho expliquen més detalladament.
Delicious Qué es y cómo usarlo

Com s'utilitza?
Primer de tot abans de saber com funciona hem de saber com ens hem d'enregistar.Abans de tot ens hem de fer un compte de Yahoo, un cop fet anem a la pàgina de delicious i cliquem join now allà hem de omplir les nostres dades del compte de yahoo, cliquem save now un cop acabat d'omplir.I ja estem registrats!Un cop ja ens hem enregistrat anem aveure com s'utilitza.És molt senzill, anem a la dreta de la pàgina i un cop hi estem cliquem a les lletres on posa save a new bookmark. Allà hi afegim l'adreça url, tenim l'opció d'etiquetar-lo i posar-li un títol i desprès automàticament es guarda a la nostra llista de delicious.Jo en el meu bloc he posat un gadget on tinc l'icona de delicious de tal manera que em porta directament a la meva pàgina de delicious.

diumenge, 28 de novembre del 2010

Diferències entre blocs i wikis

Desprès d'haver llegit l'entrada al bloc extret les següents diferències:

Els wikis estan estructurats per opcions d'administració, índex de pàgines, taula de contingut, una capçalera, i la pàgina. Aquestes característiques són pel que fa a la forma però apart d'això una de les diferències és que els wikis són col·lectius i actuals perquè els continguts s'actualitzen constantment i la informació es va modificant a mesura que va evolucionat la informació.I es produeix interació interna entre els usuaris editors.

En canvi els blocs estan estructurats per un títol, una descripció, tenen Blogroll i entrades publicades( amb data i hora) les quals es poden deixar comentaris. A més tenen un perfil per poder presentar-se.El blogs no es van actualitzan com els wikis. En els blocs la interacció és externa amb els visitants que comenten al bloc, a través dels comentaris.



dijous, 25 de novembre del 2010

Què és el JCLIC

Abans de fer l'activitat de Jclic hem de saber què és, les característiques.....

Què és?

El JClic és un conjunt d'aplicacions informàtiques que serveixen per a realitzar diversos tipus d'activitats educatives: trencaclosques, associacions, exercicis de text, mots encreuats...

Les activitats no s'acostumen a presentar soles, sinó empaquetades en projectes. Un projecte està format per un conjunt d'activitats i una o més seqüències, que indiquen l'ordre en què s'han de mostrar.

L'antecessor del JClic és el Clic, una aplicació que des del 1992 ha estat emprada per educadors i educadores de diversos països com a eina de creació d'activitats didàctiques per als seus alumnes.

El JClic està desenvolupat en la plataforma Java, és un projecte de codi obert i funciona en diversos entorns i sistemes operatius.

Característiques del JClic

El projecte JClic és una evolució del programa Clic 3.0, una eina per a la creació d'aplicacions didàctiques multimèdia amb més de 10 anys d'història. Al llarg d'aquest temps han estat molts els educadors i educadores que l'han fet servir per crear activitats interactives on es treballen aspectes procedimentals de diverses àrees del currículum, des d'educació infantil fins a secundària.

Els objectius perseguits en iniciar el projecte foren:

  • Fer possible l'ús d'aplicacions educatives multimèdia "en línia", directament des d'Internet.
  • Mantenir la compatibilitat amb les aplicacions Clic 3.0 existents.
  • Fer possible el seu ús en diverses plataformes i sistemes operatius, com ara Windows, Linux, Solaris o Mac OS X.
  • Utilitzar un format estàndard i obert per a l'emmagatzematge de les dades, per tal de fer-les transparents a altres aplicacions i facilitar la seva integració en bases de dades de recursos.
  • Ampliar l'àmbit de cooperació i intercanvi de materials entre escoles i educadors de diferents països i cultures, facilitant la traducció i adaptació tant del programa com de les activitats creades.
  • Recollir els suggeriments de millores i ampliacions que els usuaris heu anat enviant.
  • Fer possible que el programa pugui anar ampliant-se a partir del treball cooperatiu entre diversos equips de programació.
  • Crear un entorn de creació d'activitats més potent, senzill i intuïtiu, adaptant-lo a les característiques dels actuals entorns gràfics d'usuari.

Components

El JClic està format per quatre aplicacions:

JClic applet
Un "applet" que permet incrustar les activitats JClic dins d'una pàgina web.
JClic player
Un programa independent, que un cop instal·lat permet realitzar les activitats des del disc dur de l'ordinador (o des de la xarxa) sense que calgui estar connectat a Internet.
JClic author
L'eina d'autor que permet crear, editar i publicar les activitats d'una manera més senzilla, visual i intuïtiva.
JClic reports
Un mòdul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats fetes pels alumnes.

Descàrrega i instal·lació del JClic

El JClic és una aplicació Java que es distribueix mitjançant la tecnologia Webstart. La primera vegada que es fa clic als enllaços d'aquesta pàgina es descarreguen els fitxers, que queden instal·lats a l'ordinador. A partir d'aquí les aplicacions es poden posar en marxa tantes vegades com es vulgui, ja sigui des de la finestra de control del webstart o mitjançant les dreceres que es creen a l'escriptori i al menú inici. La connexió a Internet només és necessària la primera vegada que s'activen les aplicacions.

Per posar en marxa els programes feu clic a les icones d'aquesta pàgina. Si no arrenquen automàticament pot ser que calgui actualitzar el webstart de l'ordinador.


JClic
És el programa principal, i serveix per visualitzar i executar les activitats. Us permet crear i organitzar la vostra pròpia biblioteca de projectes, i escollir entre diversos entorns gràfics i opcions de funcionament.


JClic author
Aquesta eina permet crear i modificar projectes JClic, en un entorn visual molt intuïtiu i immediat. També ofereix la possibilitat de convertir al nou format els paquets fets amb el Clic 3.0, i altres prestacions com ara la publicació de les activitats dins d'una pàgina web o la creació d'instal·ladors de projectes.


Activitats d'exemple
La millor manera de descobrir les possibilitats del JClic i aprendre a crear noves aplicacions és passejar-se per les activitats d'exemple i examinar-les. Aquest botó us durà a una pàgina des d'on podreu descarregar-les i integrar-les a la vostra biblioteca de projectes.


JClic reports
Aquest mòdul permet gestionar una base de dades on es recullen els resultats obtinguts pels alumnes en realitzar les activitats dels projectes JClic. El programa treballa en xarxa i ofereix també la possibilitat de generar informes estadístics dels resultats.

És important llegir-se les instruccions de funcionament abans de fer-lo servir per primera vegada.


Extret de http://clic.xtec.cat/ca/jclic/download.htm .

Activitat JCLIC elements naturals

Per fer l'activitat hem de seguir les següents dades:


CREAR ACTIVITAS DE JCLIC

nOM ACTIVITAT
tipus
arxius
trenca closques gràfic
trenca closques
bellvis2009.JPG (800 píxels amplada)
trenca closques de frases
trenca closques

pel maig cada dia un raig
associació text-text
associació simple
aigua-pluja
núvols-cel
trons-llamps
associació text-imatge
associació simple
pluja-pluja.JPG (300x200)
núvols-núvols.JPG (300x200)
llamps-llamps.JPG (300x200)
















El primer que hem de tenir en compte és que les fotos que publiquem les hem de publicar a 800 d'amplada perquè és el tamany adequat per a la pantalla de 1200 (les que nosaltres utilitzem).
A la última activitat penjarem les fotos en 300 perquè hi haurà 3 (900 en total).
Hem estat buscant fotos de núvols, llamps i pluja al Flickr i les hem reduït amb el GIMP (Imagen- escalar- guardar 75% qualitat).

Comencem a fer l'activitat!!

Obrim el Jclic author allà hi tenim projecte, mediateca, activitats i seqüencies, les quals serveixen per crear activitats amb ordenació cronològica.
Anem a l'apartat projecte. Comencem creant el projecte del trencaclosques, anem a arxiu-nou projecte. Es guardarà com a arxiu ZIP (arxiu comprimit). Ho guardem a la carpeta que hem creat a l'inici per guardar tots els arxius amb els quals estem treballant amb el Jclic. Seleccionem la pell que voldrem (skin). A sons d'event és on definim els sons que volem a les nostres activitats. Un cop tenim això ja fet ens anem cap a la mediateca.
Un cop a la mediateca anem al primer botó, i allà podem inserir les imatges (podem seleccionar i inserir-les totes a la vegada).Un cop inserides les imatges anem a activitats.
Quan cliquem al primer botó definim el tipus d'activitat que crearem. En aquest cas, puzzle d'intercanvi. Se'ns obren un seguit de pestanyes (opcions, finestra, missatges, plafó). Hi ha diverses opcions a escollir primer trobem: comptadors (aquí tenim un temps màxim, un nombre d'intents) l'altre opció és botons (podem insertar ajuda- la solució, o informació- una web, etc.), la tercera opció és finestra, és on es desenvolupa el joc. Canviem el color de fons i desactivem la vora.
Missatges: Cliquem sobre missatge inicial i escrivim "Fes el trencaclosques". A imatge podem inserir-ne alguna que demostri la indicació principal i a actiu podem posar vídeos, audicions, etc. Afegim el missatge final (Molt bé!). No escrivim missatge d'error perquè aquestes activitats no en tenen.
Passem a plafó:Podem dissenyar el trencaclosques (retalls és per fer retalls exactes), utilitzem encaixos amb unió ovalada, i podem seleccionar quantes peces volem. Podem fer una prova clicant el play que ens surt a l'esquerra. Ens surt un missatge que diu que no hem utilitzat totes les imatges, diem que no.
Ara dissenyem l'activitat de construir les frases seguint el mateix procés.
Fem el mateix amb text, aquesta vegada utilitzant associació simple.
I per últim, fem l'activitat d'associació d'imatges amb text.

Com que l'arxiu de JClic s'ha guardat en zip, se'ns obrirà amb el winzip i no és el que volem, per tant, primer obrim el JClic Author i després obrim el fitxer.
Per pujar el jclic ho hem de fer des de la web de Jclic. Anem al blink, a l'apartat de GTIC, webs, i a la carpeteta de la dreta pugem el nostre arxiu. Ens apareix l'icona d'hipervincle al costat del nostre arxiu i la cliquem i ens dona una adreça web. Preparem una nova entrada al bloc, i anem al blink i trobem al suro l'explicació d'aquesta activitat. Trobem un codi embed i el seleccionem i el pengem al bloc afegint l'adreça web que ens ha donat al blink.



Aquí hi ha el resultat:



dilluns, 22 de novembre del 2010

Conceptualització de la naturalesa de l'aprenentatge amb ordinador.

Per parla sobre el tema primer hem de llegir l'entrada al blog de l'assignatura

Com es pot veure a l'entrada hi ha una introducció on es parla de Charlis Crook. Crook ens planteja quatre models d'ús en forma de metàfores i que amb aquestes metàfores expliquem com la tecnologia ens pot ensenyar o ajudar a aprendre en funció del paper que juga l'ordinador.

En el bloc se'ns expliquen quatre metàfores:
  1. La metàfora tutorial: Consisteix en que l'ordinador fa de tutor. És el programari que reprodueix el model tradicional d'ensenyament-aprenentatge. L'ordinador és qui avalua i segueix el procés d'aprenentatge de l'estudiant. Alguns dels programes que utilitzen aquesta metàfora són: l'edu365 i educalia.
  2. La metàfora de la construcció: Consisteix en que l'ordinador fa d'alumne. L'alumne guia a l'ordinador per fer una activitat. Per poder treballar aquesta metàfora podem utilitzar programes com el Winlogo, en què hem de donar instruccions a la tortuga per a que fagi les figures que volem. Com per exemple; i avançar (av), girar a l'esquerra 40º (ge 40), girar a la dreta 90º (gd 90), etc. És un programa bastant complicat, el qual es necessita molta concentració, però és un programa que aprèn, no només recorda.
  3. La metàfora del laboratori: Consisteix en que l'ordinador fa de simulador. Serveix per aplicar-ho a la vida real ens pot servir com una introducció per adquirir hàbits que treballarem més endavant, després d'haver tret unes conclusions ( Per exemple la planta ens ha servit per veure què passava si no la regàvem i no haver de matar cap planta) . Hem visitat a La doctora Xinxeta, que ens permet cuidar el creixement d'una planta. I és una manera de treballar científica però amb nens petits. Hem treballat amb la PDI aquest programa.

  4. La metàfora de la caixa d'eines: Consisteix en que l'ordinador s'utilitza com a eina. Són eines que pots utilitzar per fer les tasques més rutinàries i guanyar, temps de reflexió. Jordi Vivancos ens diu que no tan sols són una eina, sinó que obre tot un camp nou.
Aquí hi ha un enllaç on vam posar entre tota la classe algunes pàgines on trobar programes que treballessin les metàfores citades.

dilluns, 15 de novembre del 2010

Principis normatius d'Eduwiki

EDUWIKI

Aquí hi ha l'enllaç d'eduwiki per poder accedir-hi.



Per poder conèixer millor què és i quins són els seus principis normatius us he penjat una presentació, per poder aclarar millor els conceptes d'Eduwiki, que és un wiki dedicat als més petits.


Principis normatius d'Eduwiki
View more presentations from eduwiki.

VIQUIPÈDIA i EDUWIKI


Hem treballat la Viquipèdia (http://www.viquipedia.org/)


La Viquipèdia és una enciclopèdia elaborada en col·laboració amb alguns dels seus propis lectors.Un munt de gent està constantment millorant la Viquipèdia, realitzant-hi milers de canvis cada hora que s'enregistren íntegrament en historials de cada article, i també a la pàgina de canvis recents. Aquells canvis que no són gaire apropiats, amb freqüència es treuen ràpidament.
No s'ha de tenir por per modificar els articles de la Wikipèdia/viquipèdia, ja que qualsevol els pot modificar

Aquí trobem l'enllaç que tracta la viquipèdia en el bloc de gestió i informació:


TREBALL REALITZAT:

Per tal de conèixer més la Viquipèdia, els professor va fer un seguit de preguntes i nosaltres les havíem de buscar en el llibre estil de la Viquipèdia i contestar-les; Aquí hi ha l'enllaç del llibre estil:(http://gestioinformacio.blogspot.com/2009/09/treball-collaboratiu-viquipedia.html)

Preguntes:

1. Els articles són iguals en tots els idiomes?
No, són diferents perquè la Wikipèdia està formada pels usuaris i en cada idioma hi ha usuaris diferents.

2.El format és igual sempre?
El format no és sempre igual però sí que sempre es podrà editar, veure el historial i les fonts.

3. Hi ha fiabilitat?
Sí que hi ha fiabilitat perquè quan nosaltres llegim informació hi apareixent un números els quals ens indiquen d'on s'ha extret la informació.

Aquí podrem trobar més coses sobre la fiabilitat:




4.La llicència de Wikipèdia és:Creative Commons- Atribución compartil Igual 3.0( És a dir publicar però amb reconeixement)